A Gondolkodás Öröme Alapítvány

Repülő Iskola (2017. tavasz)

Kísérleti programunkban olyan kilencedikes diákokat kutattunk fel, akik bár tehetségesek matematikából, de eddigi tanulmányaik során ennek kibontakoztatására nem volt módjuk.

2017 tavaszi félévében az volt a célunk, hogy sok iskolát felkeressünk, és ott minél több — nem feltétlenül tehetséges — érdeklődő diákot bevonva, a szokásostól eltérő módon foglalkozzunk matematikával. A program céljairól részletesen a felhívásban írunk.

Jelentkezés

Felhívásunkra 53 iskola jelentkezett, mindegyiküket fel is kerestük a tavasz folyamán, eközben 1016 diákkal találkoztunk. Az érdeklődő diákok egyénileg is jelentkezhettek a programra, nekik egy külön alkalmat is szerveztünk az ELTE Eötvös József Collegiumában.

Tanáraink

Tanáraink sokszínű háttérrel rendelkeznek. Mindannyian hisznek abban, hogy a matematikát lehet felfedeztető módon, izgalmasan tanítani. Bővebb bemutatkozásuk is elérhető.

Surányi László
tanár
Juhász Péter
matematikatanár
(MTA Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet)
Kovács Péter
matematikatanár
(Szent István Gimnázium)
Steller Gábor
matematikatanár
(Radnóti Miklós Gimnázium)
Szűcs Gábor
matematikatanár
(A Gondolkodás Öröme Alapítvány)
Damásdi Gábor
matematikus hallgató
(ELTE TTK)
Sándor András
doktorandusz
(IST Austria)
Simon Péter
matematikus hallgató
(University of Cambridge)

Rólunk mondták

A program egy kísérlet, így különösen fontosnak tartottuk a diákok, tanárok visszajelzését. Minden foglalkozás után értékelés kértünk a diákoktól. Az összes vélemény megtekinthető. Néhányat ezek közül ki is emelünk:

A kártyajátékos feladat nagyon tetszett, nem gondoltam volna, hogy én is képes vagyok rájönni egy taktikára, hogy ki tudok dolgozni egy stratégiát, amivel mindig győzhetek. Akkor úgy éreztem bármilyen problémára tudok megoldást találni.
Nagyon tetszett, hogy laza tanár volt aki nem várta el tőlünk „egyetemes” komolyságot (ő sem volt ilyen komoly). Szerintem jó volt, hogy voltak segítői (habár ez lehet attól függ, hogy milyen segítők jönnek). Szintén tetszett, hogy nem vettem észre azt, hogy a foglalkozás alatt eltelt 3 tanóra.
Annak örültem a legjobban, hogy kreatív, érdekes, gondolkodtató feladatok voltak. Végre itt nem lehetett olyan hibát ejteni, hogy mondjuk elszámolok egy hosszú, bonyolult feladatot. Itt gondolkodnom kellett a megoldáson, nem egy betanult képletet alkalmazni.
Köszönöm szépen! Kevésszer van ilyen jó élményem a matematikával, mint ezen a foglalkozáson volt! Feldobta a napom!
Nagyon jó volt.
Remélem ilyen irányban változik majd az oktatás!!!

Sajtómegjelenések

A program egyik kiemelt célja, hogy iskolákat is elérjen, amelyek egyébként nem vesznek részt a tehetséggondozás megszokott formáiban. A célunkat sikerült elérni, ebben fontos szerepe volt a sajtó érdeklődésének is. A Sajtómegjelenéseink oldalon elérhetőek a fontosabb megjelenésink, de az alábbiakban is mutatunk egy rövidebb válogatást.

M1

Juhász Péterrel az M1 Ma reggel műsorában készítettek interjút, a beszélgetés megtekinthető az alábbi linken (2:24:50-től).

ATV

Az ATV Start+ műsorában a matematikaoktatás helyzete is szóba került:

Inforádió

A kezdeményezésről rádiók is beszámoltak, az Inforádió Szigma című műsorában beszélgettek róla:

 

Foglalkozások

A tavasz folyamán 53 iskolában tartottunk foglalkozásokat. Ezek alkalmak az alábbi térképen láthatóak, illetve elérhető egy időrendi összefoglaló is.

[cool-timeline layout=”simple” animation=”FadeInOut” date-format=”Y. F j.” icons=”NO” show-posts=”60″]

A program az MTA Rényi Alfréd Matematika Kutatóintézetének szervezésében az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja keretében valósult meg. A szervezésben partnerként részt vett A Gondolkodás Öröme Alapítvány, a program házigazdája az ELTE Eötvös József Collegiuma.