Új, kilencedikes évfolyammal találkoztunk a Repülő Iskola programunk keretében. 60 iskolában tartottunk bemutató foglalkozásokat, mintegy 1300 diáknak. Az országjárás után az érdeklődő tanulók keltek útra, és pénteken megtartottuk az első központi programunkat is, kb. 80 diák részvételével.
Az első program rendhagyó volt, nem a megszokott foglalkozásokhoz, sokkal inkább egy matematikai vásárhoz hasonlított. A diákok 2-4 fős csoportokban járhatták körbe a 7 állomást. Mindenhol egy-egy témát mutattak be a feladatok. Volt, hogy ördöglakatot kellett kinyitni, űrhajósoknak segíteni térgeometriai feladatokban, vagy éppen startégiás játékokban kellett legyőzni a szervezőket. Mindenki szabadon választhatott, hogy hol, mennyi időt tölt, így volt, hogy egy-egy állomás valóságos kampányt folytatott a saját feladatai mellett.
A megoldásokat rögzítettük, ennek köszönhetően utólag is jól követhető a program. A lenti grafikonon láthatjuk a 7 állomást felkeresők számát, a megoldások alapján nehézséget is rendeltünk az állomásokhoz (a megoldások arányából következtettünk egy-egy feladat nehézségére). A harmadik ábra mutatja, hogy a diákok túlnyomó többsége 4-5 helyen járt.
Lentebb feladatonként is megtekinthető a megoldók száma és aránya. Egyetlen olyan feladat volt, amelyet senki sem tudott megoldani. Ezt a feladatot — közvetve — Mérő Lászlótól hallottuk, megoldásával a kedves olvasó is megpróbálkozhat: Vágj egy kört egybevágó részekre úgy, hogy legyen olyan rész, amely nem tartalmazza a kör középpontját. (Véges sok részre kell osztani, a részek a vágás vonalán érintkezhetnek.)