A Gondolkodás Öröme Alapítvány

Cégeknek

Közösségünk 30 éve foglalkozik a felfedeztető matematikaoktatáson alapuló tehetséggondozással. A módszer Pósa Lajos, Széchenyi-díjas matematikus nevéhez fűződik. Úgy foglalkozunk gyerekekkel, hogy élményt nyújtunk a még kallódó tehetségeknek és azoknak is, akik már magas szinten űzik a matematikát.

2017 tavasza óta kiemelt figyelmet fordítunk a Repülő Iskola nevű programunkra. Idén már a második évfolyam indul, miközben zajlik a munka a tavaly kezdő csoport diákjaival is.

Célunk, hogy ne kallódjanak el a tehetségek. Mit teszünk ezért? Feltérképezzük, felfedezzük a matematikában tehetséges gyerekeket, majd intenzív képzésünkön segítjük képességeik kibontakoztatását.

Ahhoz, hogy megtaláljuk a kallódó tehetségeket, elmegyünk akár a legkisebb olyan vidéki településre is, ahol van középiskola. A kiválasztottaknak – a 3 éves programban – havi rendszerességgel tanítjuk a hagyományostól eltérő módon a matematikát: megtanítjuk őket kérdéseket feltenni és önállóan gondolkodni.

Kapcsolatfelvétel

Hiszünk benne, hogy ezzel rövid- és hosszútávú értéket teremtünk a cégeknek, hiszen nem hagyjuk elveszni a tehetségeket. A program életben tartásához szükségünk van támogatókra. Fő célunk, hogy egészen az érettségiig lehetőséget teremtsünk nekik a kibontakozásra, és hozzásegítsük őket ahhoz, hogy az érettségi után megállják a helyüket a legjobb egyetemeken is. Vállalati partnereink az egyetemi évek alatt is támogatói maradhatnak a tehetségeknek, hogy élő kapcsolatuk legyen az átlagosnál jobb kvalitású, friss diplomás pályakezdőkkel.


Felfedeztető módszer

„A matematika Kodály-módszere”

Katz Sándor egyetemi tanár szerint, aki egykor Pósa-táboros diák volt:

„Mindenkinek így kéne tanulnia a matematikát.”

Repülő Iskola számokban

Repülő Iskola 2017

Diákok mondták

„Nagyon jól éreztem magam, kellően megmozgattam az agyam.”

„A kártyajátékos feladat nagyon tetszett, nem gondoltam volna, hogy én is képes vagyok rájönni egy taktikára, hogy ki tudok dolgozni egy stratégiát, amivel mindig győzhetek. Akkor úgy éreztem bármilyen problémára tudok megoldást találni.”

„…nem vettem észre azt, hogy a foglalkozás alatt eltelt 3 tanóra.”

„Annak örültem a legjobban, hogy kreatív, érdekes, gondolkodtató feladatok voltak. Végre itt nem lehetett olyan hibát ejteni, hogy mondjuk elszámolok egy hosszú, bonyolult feladatot. Itt gondolkodnom kellett a megoldáson, nem egy betanult képletet alkalmazni.

Köszönöm szépen! Kevésszer van ilyen jó élményem a matematikával, mint ezen a foglalkozáson volt! Feldobta a napom!”