Egy korábbi beszámolóban már beszéltünk a Beluga csoport kísérleti programozós foglalkozásairól. A legutóbbi táborban a résztvevők egy Microbit nevű eszközre készített programjaikat mutatták be.
A Microbit egy mini-számítógép, 25 LED-del, gyorsulásmérővel, iránytűvel, és gombokkal. Az angliai BBC készítette, majd 2016-ban minden angol 11-12-éves diáknak gyártott egyet az egész országban – ez körülbelül egymillió eszközt jelent.
Bemutatók
- Szepessy Luca egy kétszemélyes játékot készített. A két játékos a microbit egy-egy gombját használja. A képernyőn felvillanó utasításokra kell minél hamarabb reagálni – például ha egy állat jelenik meg a képernyőn, vagy ha felvillannak a LED-ek. A gyorsabb játékos kapja a pontot az adott körben.
- Tar Zoli játékában az égből hulló bogyókat kell összegyűjtenünk. Azonban ahogy az idő telik, úgy gyorsulnak a zuhanó objektumok és nehezedik a játék.
- Valaska Nóri egy sorsoló programot készített. Egyrészt segít annak eldöntésében, hogy mit fogyasszunk reggelire, az egyenletes eloszlással garantálva a változatosságot. Másrészt általánosabb esetekre 1 és 6 között választ ki véletlenszerűen egy számot.
- Veres Tomi programja egy reflexjáték: az nyer, aki a microbit két gombja közül hamarabb megnyomja a sajátját, miután a microbit kijelzett egy smiley-t. A játék addig megy, amíg meg nem unják a játékosok, ezután lehet összesíteni a szerzett pontokat.
- Pituk Gábor egy memóriajátékot készített. Ebben balra és jobbra mutató nyilak sorozatát kell megjegyezni. A nyilak száma egyre nő, így viszonylag hamar kihívást jelent a teljes sor megjegyzése. Gábor külön ajánlja kezdőknek ennek az egyszerű programnak a megírását, hiszen nem igényel sem nagy programozási tudást, sem sok időt, és élvezhető eredményt ad.
Érdekel az informatika oktatás? Szívesen hallanál többet a fenti technikákról, és te is szívesen megosztanád az ötleteidet? Írj emailt nekem erre a címre: danka.miklos[KUKAC]gmail.com.